Bombardier Transportation GmbH

Bombardier TRAXX F140 MS3:

Zu Testfahrten auf der Frankenwald Südrampe verweilte ein paar Tage, ab den 20. Februar 2021, Lok 188 003 in Oberfranken. Am 20. Februar war die Fuhre bestehend aus 188 003, einem Messwagen, etlichen Schotterwagen und zwei weiteren Lokomotiven in der Mitte (187 194 DB AG) und am Ende des Zuges (187 195 DB AG), im Bahnhof Hochstadt-Marktzeuln abgestellt.

Frontansicht von Lok 188 003.

Lok 188 003 am 20. Februar 2021 im Bahnhof
Hochstadt-Marktzeuln.

Locomotive 188 003 stayed in Upper Franconia for a few days for test drives on the Franconian forest southern ramp, starting February 20, 2021. On February 20, the train consisting of 188 003, a measuring car, several ballast wagons and two other locomotives in the middle (187 194 DB AG) and at the end of the train (187 195 DB AG), was parked in Hochstadt-Marktzeuln station.

Front view of locomotive 188 003.

Locomotive 188 003 on February 20, 2021 in
Hochstadt-Marktzeuln station.

Lok 188 003 am 20. Februar 2021 im Bahnhof
Hochstadt-Marktzeuln.

Zugbegegnung im Bahnhof Hochstadt-Marktzeuln. Links der Messzug mit Bombardier Lok 188 003, rechts der Dieseltriebzug 612 964 der Deutschen Bahn.

Einen Tag Später war der Zug im Bahnhof Lichtenfels abgestellt.

Locomotive 188 003 on February 20, 2021 in
Hochstadt-Marktzeuln station.

Train encounter in Hochstadt-Marktzeuln station. On the left the measurement train with Bombardier locomotive 188 003, on the right the diesel multiple unit 612 964 of the Deutsche Bahn.

One day later the train was parked in Lichtenfels station.


Seitenansicht von Lok 188 003.

Auf den Weg in den Frankenwald ist hier der Zug bei Küps-Nagel am 22. Februar 2021 zu sehen.


Side view of locomotive 188 003.

On the way to the Franconian Forest, you can see the train at Küps-Nagel on February 22, 2021.