Die bei Danforth, Cooke & Company in Paterson, New Jersey 1863 gebaute Dampflok Nr. 1 wurde 1964 durch die Central Pacific Railroad in Betrieb genommen.

Im Innenraum steht Lok 4294 der Southern Pacific, eine bei Baldwin gebaute Baureihe AC-12.

In der schönen Warbonnet Lackierung stand die bei EMD gebaute F7A der Atchison Topeka and Santa Fe auf dem Freigelände.

The No. 1 steam locomotive, built by Danforth, Cooke & Company in Paterson, New Jersey in 1863, was commissioned by the Central Pacific Railroad in 1964.In the interior there is locomotive 4294 of the Southern Pacific, a class AC-12 built by Baldwin.

Cab Forward # 4294 from the Southern Pacific Railroad.In the interior there is locomotive 4294 of the Southern Pacific, a class AC-12 built by Baldwin.

The F7A of Atchison Topeka and Santa Fe, built by EMD, was in the beautiful Warbonnet paintwork on the open-air site.





EMD F7A Nr. 913 der Western Pacific befand sich auf dem Freigelände des California State Railroad Museums.

Frontansicht von EMD F7A Western Pacific Nr. 913.

Die 1951 bei EMD für die US Army gebaute Rangierlok SW-8 Nr. 2030 gehört mittlerweile auch zum Bestand des California State Railroad Museums.

EMD F7A No. 913 of the Western Pacific was located in the outdoor area of the California State Railroad Museum.

Front view of EMD F7A Western Pacific No. 913.

The SW-8 No. 2030 switcher locomotive, built by EMD in 1951 for the US Army, is now also part of the California State Railroad Museum.



Die Personenzuglokomotive Nr. 281 der Amtrak wurde 1978 bei EMD als F40PHR gebaut und gehört heute auch zum Bestand des Museums.



The Amtrak passenger locomotive No. 281 was built by EMD in 1978 as the F40PHR and is now part of the museum's collection.